Szkoła zdalna szkoła hybrydowa – współpraca z rodzicami

Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii

Szkoła zdalna szkoła hybrydowa – współpraca z rodzicami

Wyniki badań FEZiP z maja 2020r Liczba godzin spędzana dziennie przed ekranem przez polską młodzież.

Nowy rok szkolny stawia nas wobec niepewności. Nikt – ani nauczyciele, ani rodzice ani sami uczniowie nie chcą powtórki z chaosu edukacyjnego jaki miał miejsce od marca do czerwca b.r.

Dlatego oferujemy warsztaty online dla grup do 25 osób – nauczycieli i rady Rodziców. Warsztaty odbywają się na nie wymagającej instalacji, dostępnej z poziomu przeglądarki platformie clickmeeting. Warsztaty umożliwiają dyskusję między uczestnikami.

Co tak naprawdę dzieje się z nami a szczególnie z naszymi dziećmi, gdy są zanurzone w świecie nowych technologii? Co z tym robić? 

#informacje szczegółowe Czego dowiecie się z webinaru?

  • Czym jest Zespół Stresu Elektronicznego, jakie ma konsekwencje dla dzieci i nastolatków.
  • Na co jeszcze zwrócić uwagę przy nauczaniu zdalnym lub hybrydowym (kwestia cyberprzemocy, kradzieży danych, potrzeba socjalizacji, specyfika problemów związanych z poszczególnymi grupami wiekowymi).
  • Jak wspomagać dzieci w nauce efektywnego i zdrowego korzystania z mediów i urządzeń elektronicznych?

Program:

  1. Nasze dzieci i nowe technologie – podstawy
  2. Mity dotyczące nauki zdalnej – dlaczego nauka z ekranu jest mniej efektywna niż w bezpośrednim kontakcie
  3. Ekrany a zaburzenia emocjonalne i rozwojowe oraz problem uzależnień behawioralnych:
    • Zespól Stresu Elektronicznego
    • Uszkodzenie układu nagrody
    • Atakuj lub uciekaj – non stop – rzecz o przebodźcowieniu
  4. Jak możemy pomóc dzieciom, nastolatkom i rodzicom w ustrzeżeniu się od uzależnień behawioralnych związanych z nowymi technologiami i przebodźcowieniem.
  5. Narzędzia uczenia dzieci i młodzieży efektywnego korzystania z nauki zdalnej

Prowadzący:

Bogna Białecka, psycholog, prezes FEZiP, autorka szeregu poradników dotyczących wychowania i relacji, redaktor portalu dla młodzieży pytam.edu.pl ukierunkowanego na kompleksową profilaktykę uzależnień i zachowań ryzykownych, portalu dla rodziców RODZICE.CO, oraz portalu ukierunkowanego na pomoc osobom uzależnionym od pornografii: sos.pytam.edu.pl

Aleksandra Maria Gil:

#cena, czas
500 zł, 3 godziny zegarowe
Trzygodzinne warsztaty będą realizowane online w formie wykładu połączonego z dyskusją oraz metodami warsztatowymi.

W przypadku warsztatów realizowanych fizycznie w szkole, cena wynosi 1000 zł.

Fundacja wystawia rachunek.

#dla kogo
Nauczyciele, wychowawcy, Rada Rodziców, psycholog, pedagog szkolny

Dlaczego to ważne?

Ponieważ młodzi sami zgłaszają potrzebę, by dorośli pomagali im w wykształceniu samodyscypliny w korzystaniu z urządzeń elektronicznych.

Na zakończenie warsztatów, które prowadzimy z młodzieżą w szkołach, spotykamy się z rodzicami i nauczycielami. To ważne dla nas, bo wówczas tłumaczymy im mechanizm powstawania uzależnień i pokazujemy efekt warsztatowych prac ich dzieci – a on jest WSPANIAŁY.

Młodzi intuicyjnie znajdują sposoby na zapobieganie niebezpiecznym sytuacjom w ich życiu, a związanym z korzystaniem z ekranów.

Nie było szkoły, czy nawet klasy (a w zajęciach uczestniczyło już ponad 2,5 tys. młodych), żeby nie napisali, że „chcemy wsparcia ze strony rodziców”, „to oni powinni wyznaczać nam granice, bo sami nie potrafimy”.

Właśnie dlatego rodzice stanowią klucz do zapobieżenia licznym problemom o ile młodzi znów zostaną zmuszeni okolicznościami do wielogodzinnego ślęczenia przed ekranami.

To pokazuje, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na nas dorosłych. Wiemy, z rozmów z Wami-Rodzicami, że nie jest to proste gdyż „my-dorośli” uczymy się ekranowego świata i sami wpadamy w jego pułapki. Dlatego jesteśmy My, aby pomóc, wesprzeć, dodać siły i otuchy.

Pobierz ofertę w formie pdf.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *