Oś czasu Fundacji

Oś czasu Fundacji

Drodzy Darczyńcy i Przyjaciele Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii

Jesteście naszą siłą! Dzięki Waszemu wsparciu, rok 2023 był pełen konkretnych osiągnięć. Prosimy: wesprzyjcie nas w swoim rozliczeniu podatkowym.

1,5 % dla

Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii

KRS 0000386395

WYKŁADY, WARSZTATY,  KONFERENCJE:

Dotarliśmy osobiście przez wykłady i warsztaty do 6685 osób

Przeprowadziliśmy:

103 warsztaty dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, pedagogów, dzieci i młodzieży z zakresu zdrowia cyfrowego, cyfrowej równowagi i neuropsychologii korzystania z urządzeń cyfrowych, aplikacji i Internetu.

W tym warsztaty profilaktyczne dla dzieci i młodzieży: 2041 osób (77 grup)

  • 11 grup  – Przygody Piotrka i Selfika. (195 osób)
  • 56  grup  – Prawo Jazdy Smartfonem  (1585 osób)
  • 7  grup  -Poskromić Cyfrowego Tygrysa (175 osób)

36 wykładów w ramach konferencji dla nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz psychoterapeutów, których wysłuchało 3130 osób.

Wykłady dotyczyły zagrożeń cyfrowych, profilaktyki uzależnień behawioralnych oraz tego, jak  inwazja nowoczesnych technologii informatycznych w nasze życie wpływa na nasze zdrowie psychiczne, zdolność budowania relacji

Zorganizowaliśmy też w Poznaniu dwie sześciogodzinne konferencje, z udziałem ekspertów zdrowia psychicznego, dla nauczycieli oraz rodziców:

12.05.2023 konferencja: „Zatroskani o bezpieczeństwo w sieci”, we współpracy z: Kuratorium Poznań, Wojewoda Wielkopolski, 400 uczestników stacjonarnie i online

21.10.2023 konferencja „Zaloguj swoje dziecko do życia” we współpracy z: Fundacja Sternik 150 uczestników stacjonarnie

PUBLIKACJE:

Wysłaliśmy 140 paczek, zawierających 10.000 bezpłatnych egzemplarzy poradnika dla rodziców  „Jak pomóc dziecku z depresją” oraz ponad 10.000 bezpłatnych poradników „Dzieci w wirtualnej sieci”, „Nastolatki w wirtualnym tunelu” i „Potęga wody”.

W wersji cyfrowej nasze bezpłatne poradniki zostały pobrane łącznie 82.924 razy.

PORTALE PSYCHOEDUKACYJNE:

Kontynuowaliśmy prowadzenie portali psychoedukacyjnych:

Zatroskani.pl – dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów, rodziców, portal zawierający liczne bezpłatne materiały profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – poradniki, zeszyty ćwiczeń, konspekty lekcji, strategie wdrażania zdrowia cyfrowego, obejmujące całą szkołę i środowisko lokalne

Rodzice.co – dla rodziców, zawierający m.in.. Nasze bezpłatne poradniki dla rodziców „Dzieci w wirtualnej sieci”, „Nastolatki w wirtualnym tunelu”, „Potęga wody” oraz „Jak pomóc dziecku z depresją”.

Pytam.edu.pl – portal  poradnikowy dla nastolatków,

Sos.pytam.edu.pl – dla osób brykających się z uzależnieniem od pornografii

Warsztaty.help – platforma e-learningowa zawierająca szereg e-learningów w zakresie zdrowia cyfrowego i psychicznego

Dziękujemy Wam za każdy gest wsparcia, który umożliwia nam kontynuację i rozwój naszych działań. Jesteście fundamentem, na którym budujemy zdrową przyszłość dla naszych dzieci i młodzieży.

Możesz nas wesprzeć darowizną:

 

Oraz bezkosztowo:

1,5 % dla

Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii

KRS 0000386395

Do najważniejszych działań w roku 2022 należy zaliczać:

  • Prowadzenie portalu dla rodziców, www.rodzice.co, zwiększającego kompetencje cyfrowe rodziców, dzięki czemu łatwiej być im przewodnikami swoich dzieci po świecie nowych mediów.
  • Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl
  • Prowadzenie platformy e-learningowej www.warsztaty.help oraz psychoedukacyjnej w zakresie uzależnienia od pornografii sos.pytam.edu.pl
  • Organizacja dwóch ogólnopolskich konferencji:
  • „Zatroskani XXI, Konferencja o zdrowiu psychicznym polskich nastolatków w czasie nauki zdalnej” – dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, 2500 uczestników online  8h (więcej w punkcie 11.)
  • „Konferencja Bezpieczni w Sieci” – współorganizacja – dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów,  2400 uczestników online oraz stacjonarnie 8h
  • Prowadzenie wykładów i warsztatów z zakresu psychologii Internetu (zapobieganie uzależnieniom cyfrowym i technowypaleniu) dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, wychowawców, wolontariuszy telefonów zaufania, doradców poradni rodzinnych i młodych dorosłych. Wymiar czasu od 1 do 18 h. Łącznie 20 grup, 1685 przeszkolonych osób.(Józefów, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Kraków, Ląd, Gniezno, Warszawa, Tarnów, Łódź, Kalisz. Tarnowo Podgórne, Pniewy, online).
  • Warsztaty stacjonarne (4h) dla rodziców i nastolatków „Warsztaty zdrowia cyfrowego”: 126 osób, Poznań, Warszawa.
  • Prowadzenie stacjonarnych warsztatów profilaktycznych dla młodzieży:
  • „Prawo jazdy smartfonem” – 975 nastolatków w wieku 12-17 lat – Swarzędz, Nowy Tomyśl, Józefów, Tarnów, Dopiewo, Ołpiny
  • „Historia Piotrka i Selfika” – 325 dzieci w wieku 6-9 lat, Nowy Tomyśl, Józefów, Tarnów, Ligota Polska, Dopiewo
  • „Poskromić cyfrowego tygrysa” 270 dzieci w wieku 10-12 lat, Nowy Tomyśl, Józefów, Szczecin, Tarnów, Dopiewo.
  • Prowadzenie warsztatów z zakresu komunikacji interpersonalnej i profilaktyki zdrowia psychicznego. 180 osób – dorośli, (Szczecin, Pniewy, Gniezno).
  • Bezpłatna – dystrybucja ogólnopolskamini-poradnika dla rodziców „Dzieci w wirtualnej sieci – jak chronić dziecko przed zagrożeniami cyfrowego świata” – zarówno w wersji drukowanej, jak e-booka. (500 000 egzemplarzy drukowanych).
  • Opracowanie i bezpłatna dystrybucja mini poradnika dla rodziców „Nastolatki w wirtualnym tunelu” – zarówno w wersji drukowanej, jak e-booka. (500 000 egzemplarzy drukowanych).
  • Projekt badawczo-edukacyjny: „Na całe życie – wspierania decyzji młodych osób we wchodzeniu w trwałe związki małżeńskie”,zrealizowany dzięki środkom otrzymanym z dotacji w ramach konkursu „Po pierwsze Rodzina!” realizowanego przez Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej, w roku 2022. 

Obejmował on badania, które zostały przeprowadzone przez współpracujący z Fundacją w ramach projektu zespół Copernicus Research Team s z o.o. w Toruniu. 

Na potrzeby promocji projektu opracowaliśmy i aktualizowaliśmy portal www.nacalezycie.eu, na której opublikowaliśmy m.in. raport z badań, artykuły, etiudę filmową „Para idealna”, zrealizowaną na podstawie rekomendacji z badań, a w mediach społecznościowych publikacje i podcasty. W ramach realizacji działań, dzięki kampanii marketingowych na Facebooku i Instagramie udało dotrzeć się w sumie do 1 106 891 osób.

Projekt „Zatroskani.pl”, obejmujący:

  • Prowadzenie oraz rozbudowę merytoryczną portalu www.zatroskani.pl obejmującego materiały i informacje dot. zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnienia cyfrowego.
  • Przygotowanie indywidualnych raportów z badań dla 40 placówek z 14 województw, uczestniczących w badaniu zdrowia psychicznego polskich nastolatków w 2021 r. wraz z rekomendacjami dla grona pedagogicznego i rad rodziców.
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie „II Konferencji Zatroskani XXI – O zdrowiu psychicznym polskich dzieci i młodzieży w czasie nauki zdalnej. Z przekazem oraz materiałami udało się dotrzeć do 2700 odbiorców (Facebook FEZiP Zatrosakni.pl). Było to możliwe dzięki promocji projektu oraz współpracy z instytucją Rzecznika Praw Dziecka, Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie i organizacjami pozarządowymi, które zaprosiliśmy do udziału w wydarzeniu, które przerodziło się w dwudniowe wydarzenie pod hasłem 23 i 24 MARCA DNI dla zdrowia i życia. Dzięki czemu uzyskaliśmy dodatkowo 2104 wyświetleń, a do około 200 uczestników stacjonarnych (sala konferencyjna Biura Rzecznika Praw Dziecka oraz Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie).
  • Opublikowanie i rozdystrybuowanie szeregu materiałów edukacyjnych (wideo i pisemnych) dotyczących prowadzenia detoksu cyfrowego oraz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  • W ramach działań promocyjnych utworzono również materiały na portalu rodzice.co oraz dla młodzieży na portalu edukacyjnym www.pytam.edu.pl.
  • Przeprowadzenie we współpracy z Fundacją Auxilium z Tarnowa wakacyjnej akcji „Detoks cyfrowy” obejmującej akcję informacyjną w mediach na temat detoksu cyfrowego, dyżury ekspertów na linii pomocowej oraz całorocznego wsparcia edukacyjno-poradnianego w ramach dyżurów telefonicznych specjalistów, a dotyczących: kwestii uzależnienia od nowych technologii, złego stanu zdrowia młodych, stanów lękowych i depresyjnych.

Projekt sfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności –  Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego  ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030

 

  • Do najważniejszych działań w roku 2021 należy:

    1. Projekt „Zatroskani.pl:

Stworzenie portalu www.zatroskani.pl służącego kompleksowej pomocy szkołom i rodzicom w zakresie profilaktyki uzależnień cyfrowych i technowypalenia:

    • opis i wspomaganie wakacyjnej akcji detoksu cyfrowego dla dzieci i nastolatków

    • tworzenie i publikacja artykułów naukowych dotyczących zdrowia cyfrowego

    • prowadzenie podcastu „Zatroskani”

    • zaprojektowanie i prowadzenie badań zdrowia psychicznego nastolatków.

Badanie zostało przeprowadzone w terminie 13.12.2021 – 14.01.2022. Wzięło w nim udział 40 szkół (lub zespołów szkół) – 25 szkół  ponadpodstawowych i 18 szkół  podstawowych. W badaniu wzięło udział 5032 uczniów. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Etat w sieci 3.0”.

2. Projekt Dbam o świat i siebie

We współpracy z Copernicus Research Team – redakcja i promocja raportów opisujących wyniki badań CRT, dotyczących decyzji prokreacyjnych młodych dorosłych w Polsce.

3. Prowadzenie portalu dla rodziców, www.rodzice.co, zwiększającego kompetencje cyfrowe rodziców, dzięki czemu łatwiej być im przewodnikami swoich dzieci po świecie nowych mediów, prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl oraz platformy e-learningowej www.warsztaty.help.

4. Działalność wykładowo – warsztatowa.

Prowadzenie warsztatów z zakresu psychologii Internetu (zapobieganie uzależnieniom cyfrowym i technowypaleniu) dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, wychowawców i młodych dorosłych. Zarówno stacjonarnie, jak i online, w wymiarze czasu od 3 do 18 h. (W tym warsztaty w języku angielskim)

Łącznie 22  grupy, 893 przeszkolonych osób: Środa Wlkp. Kalisz, Przemyśl, Lwów (Ukraina), Mosina, Opole, Toruń, online – cała Polska

Wymiar godzin:

    • 3h- 12 grup

    • 6h – 2 grupy

    • 16h – 4 grupy

    • 18h  – 4 grupy

Wykłady dla rodziców, bibliotekarzy, nauczycieli, wolontariuszy telefonów zaufania – dotyczące profilaktyki zdrowia psychicznego, uzależnień cyfrowych i technowypalenia.

Łącznie 9 grup, 895 osób – Chobienice, Tarnów, Poznań, Sopot, online, Szczucin, Łódź (online)

Pięć wykładów z zakresu zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnień behawioralnych w ramach konferencji organizowanych przez inne podmioty.

5. Warsztaty stacjonarne dla młodzieży:

    • „Prawo jazdy smartfonem” – 625 nastolatków – Nowy Sącz, Poznań, Wietrzychowice

    • „Profilaktyka uzależnień behawioralnych i zachowań ryzykownych prezentowanych w sieci” – Szczucin  236 nastolatków

6. Przeprowadzenie ogólnopolskich badań zdrowia psychicznego nastolatków w wczasie nauki zdalnej, opisanych w raporcie „Etat w sieci 2.0”  W badaniu wzięło udział 806 osób w wieku 11-18 lat oraz 100 młodych dorosłych 18-26 lat.

7. Ogólnopolska konferencja „Zatroskani XXI, Konferencja o zdrowiu psychicznym polskich nastolatków w czasie nauki zdalnej” – dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów,  3000 uczestników online  8h, 9.02.2021


Do najważniejszych działań w roku 2020 należy:

1. Prowadzenie portalu dla rodziców, www.rodzice.co, zwiększającego kompetencje cyfrowe rodziców, dzięki czemu łatwiej być im przewodnikami swoich dzieci po świecie nowych mediów.

2. Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl

3. Zbudowanie platformy e-learningowej www.warsztaty.help

4. Rozszerzenie zakresu działań FEZiP o warsztaty skierowane do klas początkowych szkoły podstawowej: Program edukacyjno-profilaktyczny „Historia Piotrka i Selfika”

5. Konferencje

•    Debata Rodzinny cyber-detoks…? – „Czy jesteś w stanie nadzorować szkodliwe treści w Internecie, z jakich korzysta Twoje dziecko?”, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej

6. Warsztaty stacjonarne dla młodzieży:

    • „Historia Piotrka i Selfika” – prewencja uzależnienia od smartfonu, Poznań, Kutno – 210 osób 

    • „Prawo Jazdy Smartfonem” Kutno, Poznań – 150 osób

7. Warsztaty i wykłady stacjonarne  dla rodziców:

    • „Cyberzagrożenia, cyberszanse – co robią dzieci i młodzież w sieci, jak dorośli mogą im pomóc w kształtowaniu zdrowych nawyków i unikaniu pułapek” – Poznań 210 osób

    • „Zniewalająca moc smartfona – o uzależnieniach behawioralnych” – warsztaty (4h) dla rodziców – Mosina, Olsztyn, Tarnów – 120 osób

    • Warsztaty „Prawo Jazdy smartfonem” – dla rodziców, podsumowujące pracę ich dzieci, 120 osób

8. Warsztaty i wykłady stacjonarne dla nauczycieli i psychologów:

    • „Cyberzagrożenia, cyberszanse – co robią dzieci i młodzież w sieci, jak dorośli mogą im pomóc w kształtowaniu zdrowych nawyków i unikaniu pułapek” – szkolenie Rady Pedagogicznej, Poznań – 60 osób

    • „Czym są uzależnienia behawioralne i Zespół Stresu Elektronicznego” – warsztat dla psychologów i pracowników Telefonów Zaufania. Tarnów – 20 osób

    • Wystąpienie eksperckie „Nowa sytuacja edukacyjna – jak możemy pomóc uczniom i rodzicom? Aspekt psychologiczny”  w ramach webinaru organizowanego przez kuratora wielkopolskiego dla dyrektorów szkół i placówek przed rozpoczęciem roku szkolnego 2020/2021

9. Warsztaty dla NGO

„Zmień łącze, czyli warsztaty, jak podpiąć się do rzeczywistości” – warsztaty dotyczące uzależnień behawioralnych związanych z Internetem, metodyki pracy z mlodzieżą i projektowania warsztatów – realizowane we współpracy z warsztaty.pro – 3 dni x 8 h – 20 osób

10. Warsztaty online dla młodzieży:

    • „Prawo jazdy smartfonem” 7 grup, łącznie 180 osób

    • „Jak rozwijać swoje poczucie własnej wartości” 2 grupy, łącznie 75 osób

11. Webinary:

    • Seria webinarów (clickmeeting) dla rodziców: „Czy Twoje dziecko potrzebuje detoksu cyfrowego? Czym jest Zespół Stresu Elektronicznego?” – 120 osób

    • Seria webinarow (clickmeeting) dla psychologów i pracowników Telefonu Zaufania: „Jak wspomóc rodziców w przeprowadzeniu detoksu cyfrowego” 25 osób

    • Seria wykładów (clickmeeting) „Uzależnienie behawioralne, Zespół stresu Elektronicznego, Cyberoprzemoc, Zachowania ryzykowne online, budowanie właściwego wizerunku online” – razem 16h – 20 osób

    • Wykład dla rodziców i nauczycieli „Jak chwalić dziecko i jak wyrażać krytykę. Jak budować pozytywny obraz siebie u dziecka.” – (Zoom) – 200 osób

    • Wykład (Zoom) dla rodziców: „Czym są uzależnienia behawioralne” – 10 osób

    • Wykład (Zoom) dla pracowników telefonu zaufania „Zniewalająca Moc Smartfona” – 150 osób

    • Wykład (Teams) „Jak rozwijać poczucie własnej wartości swojego dziecka” – 25 osób

11. Seria 12 wywiadów on-line (live) z ekspertami-terapeutami na co dzień pracującymi z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w kwestii uzależnień behawioralnych związanych zaawansowanymi technologiami (3500 odbiorców)

12. Serial „7 kroków do szczęścia” skierowany do rodziców jako przykład działań profilaktycznych związanych z uzależnieniami behawioralnymi (rodzice.co: strona, profil FB)

13. Serial „#5minut dobra” (47 odcinków), krótkich form (do 5 min.) filmowych związanych z propozycją działań dla rodziców, w sytuacjach kryzysowych, trudnych ale również zapobiegawczych (prewencja zachowań ryzykownych) związanych z nadużywaniem Internetu oraz urządzeń przez dzieci. (rodzice.co: strona, profil FB)

14. We współpracy z IWORIS wydanie dwóch broszur:

„Weź je za rękę – jak bronić dzieci przed zagrożeniami technologii i ideologii” – część poświęcona zagrożeniom cyfrowym – s.3.-14.

„Dzieci w wirtualnej sieci – jak chronić dziecko przed zagrożeniami cyfrowego świata” – broszura na zamówienie KGHM – do pobrania.

15. Dyżury:

    • telefoniczne i online (wywiad psychologiczno-pedagogiczny, rozmowy terapeutyczne, kierowanie do konsultacji i na terapie wraz ze wskazaniem ośrodków na terenie całego kraju)

    • w poradni Rodzinnej Duszpasterstwa Rodzin w Gnieźnie.

16. Przeprowadzenie we współpracy z Fundacją Auxilium z Tarnowa wakacyjnej akcji „Detoks cyfrowy” obejmującej:

    • Przygotowanie poradników dla rodziców „Jak przeprowadzić detoks cyfrowy swojego dziecka” oraz „Co po detoksie?’  

    • Opracowanie e-learningu dostępnego na platformie warsztaty.help wspierającego rodziców w przeprowadzeniu czterotygodniowego detoksu

17. Przygotowanie i realizacja trzech filmów edukacyjnych dla rodziców ilustrujących problemy związane z nadmiarem ekspozycji na ekran:

    • „Czy to jest gra?” – film ilustrujący skutki uzależnienia od gier cyfrowych

    • „Insta Kill” – ilustracja skutków uzależnienia od mediów społecznościowych 

    • „Tik Tok, tik Tok” – ilustracja Zespołu Stresu Elektronicznego u dzieci wczesnoszkolnych

18. Projekt „MŁODZI KOMPETENTNI” realizowany w partnerstwie z Towarzystwo Gimnastyczne SOKÓŁ w Lublinie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 skierowanego do osób młodych  poniżej 30 roku życia:

    •  W ramach projektu wsparcie organizacyjne przeprowadzenia 34 modułów szkoleniowych dla grupy poznańskiej – w tym 12 online (platforma clickmeeting)

    •  Rekrutacja i koordynacja prac psychologów w ramach projektu w Lublinie i Poznaniu

19.    Badania i raporty

    • Opracowanie narzędzia diagnostycznego pomagającego rozpoznać Zespół Stresu Cyfrowego u dziecka, wsparcie online (FEZiP) oraz telefoniczne (Auxilium)


Do najważniejszych działań w roku 2019 należy:

 

1) Stworzenie i prowadzenie portalu dla rodziców, www.rodzice.co, zwiększającego kompetencje cyfrowe rodziców, dzięki czemu łatwiej być im przewodnikami swoich dzieci po świecie nowych mediów.

2) Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl

    • Rozbudowanie działu „dobre i złe emocje”, o filmy psychoedukacyjne „Jak wytresować małpę swojego mózgu” – edukujące w poznawczo-behawioralnych metodach uczenia się panowania nad niepokojem.

3) We wspólpracy z Fundacją Auxilium cykl webinarów:

    • kwiecień: Prawdziwa a toksyczna przyjaźń

    • maj: Przemoc rówieśnicza – co zrobić gdy jest się osobnikiem omega?

    • czerwiec: Gry online – jak grać, by nie dać się zniewolić?

    • wrzesień: Jak uczyć się skutecznie i pokonać problemy z nauką

    • październik: Dobry i zły stres – jak się nie dać?

    • listopad: Szkodliwe nawyki – jak z nimi skutecznie walczyć?

    • grudzień: Uwikłani w pornografię – drogi wyjścia.

4) Warsztaty dla młodzieży:

    • Projekt warsztatów e-learningowych „Jak wytresować małpę swojego mózgu”

    • Warsztaty  „Prawo jazdy smartfonem” – Tarnowskie Góry, Poznań, Bobowa, Lipnica Murowana, Izabelin, Skierniewice, Ropa, Lublin, Bruksela, Brodnica, Kraków, Krzydlina Mała – 1400 osób.

    • Warsztaty z cyklu „Akademia miłości dla nastolatków” Poznań, Lednica,  – 600 osób

    • Warsztaty z zakresu prewencji uzależnień (10 dni x 2h) – Skarżysko Kamienna (dla Towarzystwo Gimastyczne Sokół w Lublinie): 25 osób.

5) Wykłady i warsztaty dla nauczycieli, wychowawców i rodziców:

    • Wykład dla rodziców w ramach podsumowania warsztatów „Prawo jazdy smartfonem” – Tarnowskie Góry, Skierniewice, Poznań, Bruksela, Brodnica, Kraków – 560 osób

    • Wykład dla rodziców „Jak wyznaczać granice i stosować konsekwencje” – Chodzież – 60 osób

    • warsztaty dla nauczycieli  „Rozwój psychoseksualny nastolatka, jak wspierać nastolatków” – Tarnowskie Góry – 60 osób

    • warsztaty dla nauczycieli „Jak zapobiegać i radzić sobie z przemocą rówieśniczą i cyberprzemocą” – Tarnów, Ropa – 110 osób

    • warsztaty dla nauczycieli, pedagogów i psychologów  „Zły nawyk czy problem –uzależnienia behawioralne uczniów” – Gorzów Wielkopolski, Lubiń – 60 osób

    • wykład „Uzależnienia behawioralne związane z nowymi technologiami” dla nauczycieli, psychologów, wychowawców, Gniezno, Tarnów, Lubiń 230 osób

    • warsztaty dla wychowawców, studentów „Uzależnienia behawioralne związane z nowymi technologiami i kształtowanie swego wizerunku w sieci” – Wrocław, Ołtarzewo  – 60 osób

    • warsztaty dla  rodziców ” świat online i offline naszych dzieci” – PoznańWielogłowy, Szamotuły,  Witkowo, Gniezno 210 osób

    • wykład dla studentów: „Neuropsychologiczne podstawy uzależnienia od pornografii”- Wrocław 150 osób

    • wykład dla seniorów: „Wnuczek i smartfon na wakacjach – co może babcia i dziadek?” – Tarnów – 15 osób

    • wykłady dla rodziców, nauczycieli, wychowawców: „Cyberzagrożenia, cyberszanse – co robią dzieci i młodzież w sieci, jak dorośli mogą im pomóc w kształtowaniu zdrowych nawyków i unikaniu pułapek”. – Mińsk (Białoruś) – 110 osób

    • opracowanie i przeprowadzenie we współpracy z Archidiecezją Poznańską warsztatów e-learningowych dotyczących prewencji dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. – docelowa grupa 5500 osób. (jak do tej pory 350).

    • warsztaty „Prewencja wykorzystania seksualnego dzieci” – dla nauczycieli Warszawa – 30 osób

6) Wydanie karcianej gry edukacyjnej „Młodzi w sieci” uczącej odpowiedzialnego korzystania z internetu i smartfonu. We współpracy z Fundacja Auxilium. 


Do najważniejszych działań w roku 2018 należy:

1) Konferencje i kampanie społeczne:

    • Konferencja „Porno – kokaina na kliknięcie” oraz jej druga część skierowana do praktyków – wychowawców, rodziców: „Pandemia Pornografii”. Warszawa (300 osób).

    • „Nie! uzależnieniu do smartfonu.” Kampania mailingowa skierowana do rodziców dzieci młodszych (szkoła podstawowa).

    • Eksperci w ogólnopolskiej kampanii #chrońdziecko.

    • Wykładowcy w XI sympozjum poświęconemu małżeństwu i rodzinie, Gniezno.

    • Wystąpienie w ramach konferencji „Kocham, więc wychowuję”, Wrocław (200 osób).

    • Wystąpienie w panelu eksperckim konferencji o pornografii Stowarzyszenia Twoja Sprawa, Warszawa.

    • Wystąpienie w ramach konferencji o cyberprzemocy  – „Cyberprzemoc – skuteczne i nieskuteczne formy walki”, Tarnów, (100 osób).

    • Eksperci w pracach zespołu ds. strategicznych na rzecz rozwoju NGO w ramach Ogólnopolskiego Forum  dla organizacji pozarządowych. Kraków.

2) Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl

    • Rozbudowanie kampanii „Ponad przeciętność” o materiały dotyczące roli wartości w automotywowaniu do rozwoju. 

    • Przeprowadzenie kampanii „Mądrze o kasie” zachęcającej nastolatki do odpowiedzialności i inicjatywy w obszarze finanswów

    • Rozbudowanie kampanii „Nauka” o kolejne elementy wspomagające umiejętność efektywnego uczenia się

    • Rozbudowanie kampanii „Cyberświat” o kwestię samoobrony przed cyberbullyingiem oraz kwestię problemu uzależnień behawioralnych

    • Dodanie materiałów eksperckich dotyczących dbałości o zęby do działu „Zdrowie”

    • Rozbudowanie działów „dobre i złe emocje”, „dobre nawyki” i „uzależnienia” o artykuły poradnikowe pomagające radzić sobie z wyzwaniami, stresem, złymi emocjami oraz pomagające zrozumieć i usprzec się przed uzależnieniem

3) Warsztaty dla młodzieży:

    • Warsztaty „Ku wolności” – program profilaktyczny zachowań ryzykownych (50 uczniów szkół podstawowych i średnich) w ramach obozu Towarzystwa Gimnastycznego Sokół w Lublinie.

    • Warsztaty „Zdobądź Mount Everest swojego mózgu” – pokazujące metody efektywnej nauki i pozwalających na samodzielną, racjonalną ocenę różnych technik efektywnej nauki w oparciu o wiedzę o neuropsychologii uczenia się (90 osób) – Poznań, Trzemeszno, Kielce (edycja dwudniowa)

    • Warsztaty  „Prawo jazdy smartfonem” – Tarnobrzeg, Skawina, Tarnów, Tuchów – 400 osób.

4) Wykłady i warsztaty dla nauczycieli, wychowawców i rodziców:

    • Wykłady dla rodziców w ramach podsumowania warsztatów „Prawo jazdy smartfonem” – Tarnobrzeg,  Tuchów, Michowo – 300 osób.

    • Warsztaty dla w ramach konferencji skierowana do praktyków – wychowawców, rodziców: „Pandemia Pornografii”. Warszawa 

    • Wykłady dla rodziców – „Jak bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z sieci? Życie online i offline naszych dzieci” – wykłady dla rodziców i nauczycieli, Tarnów, Poznań, Świdnica, Tarnobrzeg, Skawina, (610 osób)

    • warsztaty dla nauczycieli  „Programowe podstawy wychowania do wartości”, Ełk (30 osb)

    • warsztaty dla nauczycieli „Jak dzisiaj wymagać od dzieci i młodzieży – zagrożenia świata wirtualnego” – Józefów (30 osób)

Do najważniejszych działań w roku 2017 należy zaliczać:

1) Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl

Portal przeprowadził szereg kampanii:

    • „Ponad przeciętność”: nastolatek potrafi więcej niż nam się wydaje, każdy może być wyjątkowy. Historie nastolatków, które osiągnęły coś wyjątkowego nie dzięki wybitnym talentom, czy pieniądzom rodziców, pokazują młodzieży dlaczego warto rozwijać pasje.

    • „Efektywna nauka” – rozbudowanie portalu o artykuły i filmy pokazujące metody efektywnej nauki i walki z prokrastynacją

    • Przeprowadzenie 9 dniowych warsztów e-learningowych „Jestem mistrzem efektywnej nauki”, w których wzięło udział 16 osób. Warsztaty uczyły technik efektywnej nauki – robienie notatek, rozkład nauki i powtórek w czasie, walkę z prokrastynacją.

    • rozbudowanie kampanii internetowej „Prawda czy fałsz” – uzupełnienie kampanii o metody oceny czy jakaś informacja jest tzw „fake news”.

2) Warsztaty dla młodzieży:

    • warsztaty „Ponad przeciętność” (40 uczniów szkół podstawowych i gimnazjum) w ramach obozu Towarzystwa Gimnastycznego Sokół w Lublinie.

    • warsztaty „Zdobądź Mount Everest swojego mózgu” – pokazujące metody efektywnej nauki i pozwalających na samodzielną, racjonalną ocenę różnych technik efektywnej nauki w oparciu o wiedzę o neuropsychologii uczenia się (80 osób) – Kłodzko, Poznań.

    • pilotaż warsztatów „Akademia miłości dla nastolatków” – wszystko co powinniście wiedzieć o miłości i seksualności oraz pokonywaniu przeszkód w tym zakresie. Warsztaty, w wymiarze 16 godzin zrealizowane zostały dla 50 osobowej grupy nastolatków, podczas dwóch wizyt w Sofii (Bułgaria), w wymiarze 8 godzin w Świdnicy, (łącznie 50 osób) oraz w wymiarze 2 godzin w Warszawie i Poznaniu (łącznie 70 osób).

    • warsztaty „Walka z uzależnieniem od smartfonu” – ( 400 osób) młodzież gimnazjalna i licealna – Wieluń, Opalenica.

    • warsztaty „Świat wirtualny – świat rzeczywisty” ( 90 osób) młodzież gimnazjalna i licealna Opalenica, Warszawa.

3) Wykłady i warsztaty dla nauczycieli, wychowawców i rodziców:

    • „Zachowania dzieci i młodzieży w internecie” (40 osób) Bobowa, Warszawa.

    • „Efektywna komunikacja z nastolatkiem” (70 osób) Niechanowo, Toruń

4) Wystąpienia eksperckie w ramach konferencji:

    • 4.02.2017 Konferencja „Wpływ pornografii na człowieka” – Młodzież na rozdrożu – wystąpienie „Wpływ pornografii na człowieka – mechanizm uzależnienia” (200 osób) Warszawa.

    • 20.09.2017 – XII edycja konferencji Saferinternet: warsztaty „Czy internet może pomóc w walce z uzależnieniami? (30 osób) Warszawa.

    • 3.12.2017 – udział w panelu dotyczącym walki z uzależnieniem od pornografii w ramach konferencji, prezentacji badań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, ( 500 osób), Warszawa.

5) W ramach prac Fundacji opracowane zostały i przetestowane na grupie docelowej (młodzież w wieku 13-18lat) gry edukacyjne planszowo-karciane dla nastolatków dotyczące:

– Budowania trwałego i szczęśliwego związku małżeńskiego

– Bezpiecznego i zdrowego korzystania z internetu i smartfonow

– Zdrowych sposobów radzenia sobie ze stresem

6) Trzy edycje 14-dniowych warsztatów e-learningowych „Pierwsze kroki wyjścia z pornografii” (207 osób), których celem jest pomoc osobom uzależnionym w zrozumieniu neurobiologicznych podstaw problemu oraz ukazanie kroków jakie należy podjąć w celu wyjścia z uzależnienia (pomoc specjalisty psychoterapeuty i podstawy samopomocy).


Do najważniejszych działań w roku 2016 należy zaliczać:

1. Prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl, którego celem jest odpowiadanie na pytania nastolatków w zakresie ważnych dla nich obszarów funkcjonowania (zdrowie fizyczne i psychiczne, zmiany rozwojowe w okresie dojrzewania, budowanie relacji, rozwój umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie zdrowych nawyków itp.)., prewencja zachowań ryzykownych i pomoc w dokonywaniu zdrowych wyborów w okresie dojrzewania.

Portal przeprowadził szereg kampanii:

    • „Jestem bohaterem swojego życia” – kampania promująca wyrabiane zdrowych nawyków, połączona z konkursem, w którym wzięło udział, 137 osób a 16 prac zakwalifikowało się do finału.

    • „Podstawy zdrowego odżywiania” – artykuły oraz odpowiedzi na pytania związane z odżywianiem nastolatków

    • „Zdobądź Mount Everest swojego mózgu” – promocja technik efektywnego uczenia się, obejmująca artykuły, filmy i odpowiedzi na pytania związane z tematem

    • „Cyberświat” – promocja odpowiedzialnego korzystania z internetu  obejmująca artykuły, filmy i odpowiedzi na pytania związane z temtem

    • „Jak nie nudzić się w wakacje” – artykuły oraz odpowiedzi na pytania, poświęcone zdrowym pomysłom na spędzanie czasu wolnego.

2. Jako osobny portal zostały w 2016 roku wyodrębnione treści poświęcone uzależnieniu od pornografii i walce z uzależnieniem:

www.sos.pytam.edu.pl

2. Dwie edycje14-dniowych warsztatów e-learningowych „Pierwsze kroki wyjścia z pornografii” (263 osoby), których celem jest pomoc osobom uzależnionym w zrozumieniu neurobiologicznych podstaw problemu oraz ukazanie kroków jakie należy podjąć w celu wyjścia z uzależnienia (pomoc specjalisty psychoterapeuty i podstawy samopomocy).

3. Przeprowadzenie 9 dniowych warsztów e-learningowych „Jestem mistrzem efektywnej nauki”, w których wzięło udział 50 osób. Warsztaty uczyły technik efektywnej nauki – robienie notatek, rozkład nauki i powtórek w czasie, walkę z prokrastynacją.

4. Warsztaty dla młodzieży:

    • „Bezpieczne i zdrowe korzystanie z internetu” – (120 uczniów szkoły podstawowej) Chomęcice.

    • program prewencji zachowań ryzykownych i profilaktyki uzależnień – 20 godzin, 60 uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w ramach obozu Towarzystwa Gimnastycznego Sokół w Lublinie.

5. Wykłady i warsztaty dla terapeutów i osób pracujących w poradnictwie:

    • warsztaty dla terapeutów: „Prowadzenie kluczowych rozmów, jako element pracy terapeutycznej” (30 osób) Tarnów.

    • wykład dla pracownikow telefonu zaufania: „Jak prowadzić rozmowy z osobami z zaburzeniami psychicznymi” (30 osób) Poznań.

    • wykład w ramach Podyplomowego Studium Rodziny: „Na czym polega uzależnienie od pornografii” (100 osób) Poznań.

    • warsztaty dla terapeutów: „Uzależnienie od pornografii – rozpoznanie, pierwsza pomoc” (30 osób), Tarnów.

6. Wykłady dla nauczycieli, wychowawców i rodziców:

    • „Zagrożenia dzieci i nastolatków w internecie” (130 osób) Świdnica, Ostrów Wlkp, Bydgoszcz.

    • „Wychowanie dzieci i młodzieży do prawdziwej wolności” – (150 osób) Kraków, Tarnów.

    • „Miłość i autorytet – złote zasady wychowania” – (540 osób) Poznań, Tarnów, Łódź, Olsztyn, Białystok, Gniezno.

    • „Psychologiczne aspekty łączenia pracy zawodowej z życiem rodzinnym” (400 osób) Poznań, Gniezno.

7. Wykłady i warsztaty dla nauczycieli i wychowawców:

    • wykład „Zagrożenia dzieci i nastolatków w internecie” (50 osób) Opole.

    • warsztaty „Budowanie własnego autorytetu jako wychowawcy” (330 osób) Tarnów, Płock.

    • warsztaty „Myślenie wizualne w pracy trenera, nauczyciela” (20 osób) Poznań.

8. Cykl wykładów dla młodych dorosłych w ramach poznańskiej „Akademii miłości” (wykłady objęły łącznie 550 osób).

    • Jak radzić sobie z kryzysami i konfliktami w parze

    • Psychologiczne różnice w funkcjonowaniu obu płci

    • Budowanie poczucia własnej wartości

    • Co to znaczy być proaktywnym?

    • Jak budować trwały związek?

Do najważniejszych działań w roku 2015 należy zaliczać:

1. Zaprojektowanie i prowadzenie portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl, którego celem jest odpowiadanie na pytania nastolatków w zakresie ważnych dla nich obszarów funkcjonowania (zdrowie fizyczne i psychiczne, zmiany rozwojowe w okresie dojrzewania, budowanie relacji, rozwój umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie zdrowych nawyków itp.).,  prewencja zachowań ryzykownych i pomoc w dokonywaniu zdrowych wyborów w okresie dojrzewania.

Przeprowadzenie kampanii:

    • „Akademia miłości dla nastolatków” (złote zasady randkowania, budowania relacji i komunikacji),

    • „Cała prawda o pornografii” (ukazanie neurobiologicznych podstaw uzależnienia od pornografii oraz sposobów zapobiegania uzależnieniu),

    • „Sposoby na konflikt” (nauka skutecznej komunikacji w sytuacji konfliktu),

    • „Jak nie nudzić się w wakacje” (nauka zdrowych sposobów spędzania czasu wolnego),

    • „Zdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem i napięciem” (artykuły poświęcone prewencji zachowań ryzykownych dzięki uczeniu zdrowych, konstruktywnych sposobów radzenia sobie z napięciem i trudnościami)

    • 2. Dwie edycje 14-dniowych warsztatów e-learningowych „Pierwsze kroki wyjścia z pornografii” (60 osób), których celem jest pomoc osobom uzależnionym w zrozumieniu neurobiologicznych podstaw problemu oraz ukazanie kroków jakie należy podjąć w celu wyjścia z uzależnienia (pomoc specjalisty psychoterapeuty i podstawy samopomocy).3. Warsztaty dla młodzieży:

    • „Jak skutecznie radzić sobie ze stresem” (20 osób, klasa maturalna) Szymanów.

    • „Moja tożsamość jako kobiety/ mężczyzny” (300 osób gimnazjum i liceum) Poznań.

    • „Jak pornografia niszczy związki” (50 osób, studenci) Poznań.

    • 4. Warsztaty dla nauczycieli i wychowawców:

    • „Jak być autorytetem dla młodzieży” – (300 osób) Elbląg.

    • „Jak tworzyć szkołę przyjazną rodzinie” – (60 osób) Poznań.

    • „Pytam.edu.pl jako pomoc wychowawcza” – (160 osób) – Szczyrk.

    • 5. Wykłady dla rodziców:

    • „Dziecko w świecie mediów” – (60 osób) Tarnów.

    • „Mężczyzna jako ojciec, kompetencje wychowawcze” – (20 osób) Tarnów.

    • 6. Wykłady dla terapeutów i osób pracujących w poradnictwie:

    • „Uzależnienie od pornografii a mózg człowieka” – (130 osób) PoznańGdańsk.

    • „Zaburzenia tożsamości seksualnej u młodzieży” – wykład dla pracowników telefonów zaufania (200 osób) Jastarnia.

Do najważniejszych działań w roku 2014 należy zaliczać:

1. Warsztaty dla młodzieży „Jak walczyć z cyberprzemocą” (Tczew):

    • szkoła podstawowa (klasy 5-6) 12 klas

    • gimnazjum (klasy 1-2) 6 klas

2. Warsztaty dla nauczycieli liceum „Jak wykorzystać zalety sygnaturowe w pracy z uczniami” (Poznań).

3. Cykl 3 wykładów dotyczących roli rodziców w wychowaniu dzieci, w tym wykładu: „Zachowania dzieci w internecie” dla Szkoły Podstawowej w Jerce.

6. Konferencja oraz warsztaty dla terapeutów „Najnowsze osiągnięcia terapii zaburzeń w płciowości i relacjach u kobiet” dr Janelle Hallman (Poznań).