Jak zdobyć Mount Everest swojego mózgu?

Warsztaty dla młodzieży 13+
#cel: Warsztaty poświęcone są technikom efektywnego uczenia się, jednak ich uczestnicy dostają więcej – zaczynają rozumieć, dlaczego niektóre techniki „efektywnej nauki” działają, a inne nie. Dzięki warsztatom są stanie wypracować swój indywidualny plan nauki.
#opis
Dlaczego nauka jest jak EVEREST? Dlaczego dopiero piętnasta wyprawa zdobyła Mount Everest? Dlaczego w latach 1953–1969 na szczycie stanęło 21 wspinaczy, a do dnia dzisiejszego już tysiąc? Czy to tylko kwestia rozwoju cywilizacji? Dlaczego mimo rozwoju techniki i zdobytych doświadczeń nadal ludzie giną próbując zdobyć szczyt? Co to wszystko ma wspólnego z nauką i życiowym sukcesem?
Co będziesz miał z naszych warsztatów?
- poznasz siebie, swoje mocne i słabe strony w nauce
- poznasz i przećwiczysz techniki uczenia się, przeczące zasadzie „3xZ” (zakuć, zdać, zapomnieć), a co ważne – działające od zaraz
- będziesz potrafił odsiać chwyty reklamowe od realnych metod poprawy efektywności nauki
- wejdziesz na ścieżkę dobrych nawyków, które pomogą ci osiągnąć sukces nie tylko w nauce ale i w życiu
#cena, czas trwania
8 godzin lekcyjnych plus przerwy
- wersja jednodniowa (około 7 godzin zegarowych): 1300 zł
- wersja 2 dniowa – w połączeniu z warsztatem „Ogarnij się”: 2300 zł.
- Cena obejmuje koszt materiałów szkoleniowych oraz nagród dla uczestników.
#dla kogo
Aktualnie prowadzimy dwie wersje:
- Mount Everest Base Camp dla młodzieży 13-14 r.ż.
- Mount Everest Szczyt – licealiści i młodzi dorośli
#informacje szczegółowe
- Czy galaretka może zawojować świat?
- Co musisz wiedzieć o swoim mózgu i pamięci, żeby odróżnić puste obietnice od rzeczywiście działających metod i wypracować swój własny styl nauki?
- Raz, dwa, trzy… kroki trzy 🙂 czas na konkrety
- efektywne notatki
- mnemotechniki
- mapy myśli i notatki wizualne
- rola snu, ćwiczeń, aranżacji przestrzeni
- optymalny czas nauki
- Czy każde „nie chce mi się” to lenistwo?
- Trudny termin „prokrastynacja” – fakty i mity
- Co zrobić by chciało ci się tak bardzo jak ci się nie chce?
- Nauka w grupie, praca projektowa – wady i zalety. Jak robić to mądrze?
#od uczestników
Warsztaty były bardzo przydatne ze względu na to, że to nie była tylko sucha teoria ale praktyka.
Kacper, 16 lat
Warsztaty bardzo mi się podobały, szczególnie temat o prokrastynacji jest wyjątkowo przydatny.
Ania, 17 lat
Warsztaty przekonały mnie, że mapy myśli są jednak przydatne w nauce. Dziękuję.
Janek, 17 lat
Warsztaty pokazały mi, jak zacząć moją drogę z efektywną nauką, która da dużo szczęścia mojemu mózgowi.
Beata, 14 lat
Zajęcia super, ciekawy temat, choć dla mnie zbyt krótki był o dobrym spaniu, jak to pomaga w nauce. Chciałabym się dowiedzieć, jak lepiej spać.
Julka, 15 lat
#prowadzący:
- Bogna Białecka
- Aleksandra Maria Gil
- Dawid Radomski
Zobacz podsumowanie jednej z realizacji programu: