Akademia miłości dla nastolatków

Warsztaty dla młodzieży.
#cel:
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności w relacjach, budowania miłości na przyjaźni, doceniania różnic między płciami i budowania relacji w kompatybilności.
- Dostarczenie narzędzi pomagających we wzrastaniu w umiejętności budowania relacji romantycznej
#opis
Wszystko co nastolatek powinien wiedzieć o miłości i seksualności oraz pokonywaniu przeszkód w zakresie samokontroli.
Warsztaty mogą odbywać się jako dwudniowe spotkanie, można też pojedyncze warsztaty wyciągnąć z programu jako osobne moduły, stanowiące zamkniętą, odrębną całość.
#od uczestników
Dobra odtrutka na propagandę, że mężczyźni i kobiety są identyczni a miłość to uczucie i jedyny warunek gotowości na seks.
Piotr, 17 lat
Gra fajna, pokazuje, że ważne są i wspólne wartości i „piórka” romantyzmu. Chyba to dało do myślenia naszym kolegom, którzy podeszli do budowania związku jak do budowy fabryki, na zimno i z kalkulowaniem.
Karolina, 15 lat
Nie miałam pojęcia jacy jesteśmy ciekawi przed urodzeniem. Jasie są super.
Ewka 13 lat
Wreszcie rozumiem, że pornografia to bagno. Że ryje mózg. Wreszcie wiem jak rozmawiać z ludźmi, którzy uważają, że to fajna rozrywka, a oglądanie tego świadczy o dorosłości.
anonim, 16 lat
#cena, czas trwania
500 zł od modułu
W przypadku realizacji całości programu 1800 zł za grupę (5 modułów)
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne jeden moduł
#dla kogo?
Uczniowie VIII klasy Szkoły Podstawowej
Uczniowie liceum
Liczebność grupy – 20-25 osób w grupie.
#opis szczegółowy:
MODUŁ: „Kobieta – mężczyzna – różni czy jednakowi?”
1) Praca warsztatowa w podziale na grupy jednopłciowe. Młodzież dyskutuje na następujące tematy:
- Co to znaczy prawdziwa kobieta, mężczyzna?
- Kto jest dla mnie autorytetem, wzorcem męskości kobiecości?
- Jakie są nasze oczekiwania wobec płci przeciwnej?
- Podsumowanie wyników dyskusji zostaje przedstawione płci przeciwnej.
2) Wykład z prezentacją:
Co nauka mówi o różnicach w funkcjonowaniu psychicznym kobiet i mężczyzn, dlaczego jesteśmy komplementarni?
MODUŁ: „Ukryta historia każdego z nas”
Autorski, edukacyjny program stworzony przez Aleksandrę Marię Gil i Dariusza Hybla (Fundacja „Głos dla Życia”), uruchomiony w roku szkolnym 2013/2014. W ramach programu młodzież zapoznaje się z rozwojem człowieka w okresie prenatalnym, poznając między innymi biologiczne uwarunkowania różnic między płciami oraz doceniając piękno i wartość każdej osoby ludzkiej.
Podsumowaniem pracy jest stworzenie w grupach plakatu/mapy myśli pokazujących najistotniejsze informacje z prelekcji.
Obok krótkiego wykładu i projekcji filmu, każdy uczestnik otrzymuje od nas model 10-tygodniowego dziecka przed narodzeniem (tzw. „Jasia”).
MODUŁ: „Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść”
Wykład interaktywny połączony z dyskusją:
- Czym jest seks? Rola hormonów w kształtowaniu więzi z drugą osobą
- Rozwianie mitów dotyczących „bezpiecznego seksu”.
- Czym się różnią pożądanie, zakochanie i miłość.
- Dlaczego nie warto wchodzić w przygodne kontakty seksualne.
MODUŁ: „Walka o prawdziwą miłość”
- Pornografia jako zagrożenie zdrowej seksualności:
- Identyfikacja mitów dotyczących pornografii. – ćwiczenie
- Wykład: Mózg i mechanizm uzależnienia* Mechanizm budowania i opadania pożądania (hormony, wyobraźnia, wola)
- Ćwiczenie podsumowujące: Weryfikacja zebranej wiedzy o pornografii.
- Sto cztery pomysły na zdrową seksualność:
- Porady specjalistów
- Pomysły własne
MODUŁ: „Ku przyszłości – prawdziwa miłość”.
”Prawdziwa miłość” – autorska gra, pomagająca zidentyfikować kluczowe czynniku budujące trwałe i szczęśliwe małżeństwo, rozgrywana za pomocą kart, w zespołach. Gra angażuje emocjonalnie i pobudza do szczerej i pogłębionej dyskusji.
Gra stworzona przez Bognę Białecką i wykorzystywana w pracy z młodzieżą od roku 2010
#prowadzący:
- Bogna Białecka
- Aleksandra Maria Gil
- Dawid Radomski
Najnowsze komentarze